Izgnani oligarh #VladimirGusinski in njegov "poseben" dogovor # Kremlja

| September 23, 2019

Mnogi vidijo Vladimirja Gusinjskega kot žrtev - človeka, ki je bil prisiljen zaradi svojih liberalnih prepričanj in moči, da bi se uprl Vladimirju Putinu in njegovim privržencem. Toda drugi menijo, da to še zdaleč ni resnica. Nekateri pravijo, da je Gusinski v Kremlju še vedno "dobrodošel" - res je iz tega "prijetnega dogovora" zaslužil sto milijonov dolarjev, piše Phillip Braund.

Gusinski in nekdanji poslovni partner Konstantin Kagalovsky sta se pred sodiščem v sporu glede ukrajinske televizijske postaje TVi spopadla na Višjem sodišču v Londonu.

Po zaslišanju je Kagalovski rekel: "Vsi mislijo, da je Goose - kot je znan - prestrašen človek, ki je na begu iz Kremlja.

"No, nič ne bi moglo biti dlje od resnice.

"Ima dogovor s Kremljem - nekaj, s čimer se je hvalil z mano - to mu je omogočilo, da je leta polnil bogastvo z dobavo televizijskih programov ruskim postajam.

„Nikoli se mi ni utrudil, da bi mi pripovedoval o svojem posebnem dogovoru s Kremljem.

"Kdo je podpisal pogodbo in kako je to pomenilo, da se mora izogniti politiki.

"Poimenoval ga je z" moskovsko stranjo "in dejal, da so ga podpisale Ruska federacija, Gazprom in Gazprom Media.

"In kadarkoli je govoril o Putinu, ga je redko klical po imenu - običajno je bil" Big Boss this and Big Boss that ".

"Vztrajal je, da ima poseben odnos z Moskvo, vendar nisem tako prepričan.

"Mislim, da so ga imeli na kljuki in so ga igrali.

"Za javnost je Gusinski politična žrtev in sovražnik Putina.

"Vendar je značilna praksa KGB-ja, da odprtega sovražnika spremenijo v skrito sredstvo vpliva.

„Spominjam se, kako mi je govoril, da je preden je spal ponoči spal, pisal seznam ljudi, ki jih je sovražil, in ga hranil ob svoji postelji.

"Presenečeni bi bili, kdo je bil na njegovem seznamu."

Potem ko je izpadel z novo nameščenim predsednikom Putinom, je Gusinski zapustil Rusijo v 2000.

Ta je bil v zloglasnem zaporu Butyrka v osrednji Moskvi obtožen "nezakonite privatizacije", ko ga je tiskovni minister Mihail Lesin poklical, da je prodal družbo "Media Most" Gazpromu.

V zameno je Lesin obljubil Gusinskemu, da bo končal zadevo zoper njega.

Gusinski se je strinjal, tri dni pozneje pa so ga osvobodili, državo pa je zapustil v Španijo.

Prvič, prek španskih sodišč so bili Rusini uspešno aretirani, kasneje pa poskusi izročitve niso uspeli.

Do trenutka, ko so ga Rusi spet vprašali, je pobegnil v Izrael.

Pozneje je Gusinski pridobil španski potni list, če je izjavil, da je sefardski Žid - Sefardi pomeni Španca ali Hispanca.

Ima tudi izraelski potni list in trenutno živi v Švici St Moritz.

Dve leti pozneje, ko je zdaj že imenovani Gazprom-Media kupoval končni delež v njegovih kanalih, je Gusinski dosegel nov dogovor s Kremljem - pakt, ki ga je sklenil, da ga je potrdil Putin.

Gusinski bi temu rekel "nerazdružljivi dogovor" - posel, ki bi mu zagotovil neskončne provizije in denar za svoje drame.

Po drugi strani je pogodba Gusinskemu tudi preprečila, da bi izkoristil odločitev, ki jo je v Strasbourgu sprejelo Evropsko sodišče za človekove pravice.

ESČP je odločilo, da lahko [Gusinsky] preganja tuje premoženje Gazproma v civilni tožbi.

Rečeno je, da je "cinično" uporabil sodbo za začetek pogajanj s Kremljem.

Gusinskyjevo podjetje za distribucijo novih medijev (NMDC) je s svojim "nerešljivim dogovorom" trdno v zadnjem žepu ustvarilo več kot originalnih epizod 3,000 in na poti pobralo številne nagrade.

Mnogi programi so priljubljeni pri ruskih gledalcih - "agent za nacionalno varnost", "vojna policajev", "preiskovalne skrivnosti" so dosegli milijonske publike.

Skupno se pravi, da podjetja Gusinskega dobavljajo 13% vsebine za rusko televizijo.

Vendar sta priznana preiskovalna novinarja Ilya Rozhdestvensky in Roman Badanin, ki sta pisala za Proekt [Project] Media, razkrila dejstvo, da je producent vsebine Panorama vsako oddajo "Skrivnosti preiskave" prikazal za približno $ 125,000.

Toda ruski televizijski kanali so jih kupovali po dvojni ceni - Gusinskyjevi mediji od 500-a dobivajo več kot 2000 milijonov dolarjev dobička.

In nekateri zdaj glede na njegov ruski "agent za vpliv" v tujini predlagajo, da bi moral biti Gusinski registriran v Ameriki po zakonu o registraciji tujih agentov (FARA).

FARA je bila uvedena v 1940s, da bi ustavila nacistično propagando v ZDA.

V nekem trenutku so bili agenti registrirani sovjetska tiskovna agencija TASS ter časopisi Izvestia in Pravda.

Radiotelevizija Russia Today je bila registrirana, vendar je želela izvzetje.

Svoje razkritje financ, članov odbora in dokazovanja neodvisnosti uredništva ni želel razkriti.

Zdaj se je registriral.

Od uvedbe FARA 221 so bila ruska podjetja registrirana kot tuje vladne agencije.

© Mediji za pasje marjetice

Komentarji

Facebook komentarji

Tags: , , , , , , , , ,

Kategorija: Frontpage, Kriminal, Politika, Rusija

Komentarji so zaprti.