Povežite se z nami

mediji

Kremelj prepoveduje medije v EU

DELITI:

objavljeno

on

Rusija je prepovedala 81 medijev s sedežem v EU, češ da "sistematično širijo lažne informacije o poteku posebne vojaške operacije [ruske invazije na Ukrajino]".

Rusko zunanje ministrstvo je odločitev objavilo v torek (25. junija) kot odgovor na omejitve EU za ruske propagandne medije.

Ruska spletna prepoved velja za nacionalne radiotelevizije in novinarske organizacije v Avstriji, na Češkem, v Estoniji, Grčiji, na Finskem, v Franciji, na Irskem, v Italiji, Latviji, Litvi, na Malti, na Nizozemskem, Portugalskem, v Španiji in na Švedskem, vendar ne v Nemčiji ali na Poljskem. .

Kremelj je prepovedal tudi nekaj najbolj znanih evropskih časopisov, vključno z Berlingske na Danskem, francoskima Le Monde in Liberation, nemškimi FAZ, Der Spiegel in Die Zeit, Irish Times, La Repubblica v Italiji, NRC na Nizozemskem, in El Pais v Španiji.

V prepoved so vključeni štirje mediji, osredotočeni na EU, Agence Europe, Politico in EUObserver v Bruslju ter RFE/RL v Pragi.

Moskva ni navedla drugih medijskih hiš, osredotočenih na EU, kot so EU Reporter, Euractiv ali Euronews.

Ruska vlada je prizanesla tudi vsem proruskim medijem na Madžarskem, z izjemo enega neodvisnega medija, 444.hu.

Ministrstvo je dejanje opisalo kot "zrcalno in sorazmerno" reakcijo na ukrepe EU proti ruskim medijem.

"Če bodo omejitve za ruske medije odpravljene, bo tudi ruska stran ponovno pretehtala svojo odločitev v zvezi z omenjenimi medijskimi operaterji," so sporočili z ruskega veleposlaništva.

V ponedeljek je EU na črni seznam uvrstila štiri ruske propagandne kanale: Glas Evrope, RIA Novosti, Izvestia in Rossiyskaya Gazeta.

V nedavni preiskavi belgijske, češke in poljske obveščevalne službe je bil Glas Evrope s sedežem v Pragi obtožen podkupovanja evropskih poslancev, da bi delovali v korist Rusije. To še preiskujejo.

Pred tem je EU prepovedala ruske postaje Katehon, Pervyi Kanal, REN TV, Rossiya 1, Rossiya 24, Spas TV, Sputnik, Russia Today, Tsargrad TV in številne njihove hčerinske družbe.

Zaradi spodbujanja propagande je na črno listo uvrstil tudi več kot 100 ruskih posameznikov, vključno z glavno urednico RT Margarito Simonyan in televizijskim voditeljem Vladimirjem Solovjevom.

Po podatkih skupine Reporters Without Borders (RSF) s sedežem v Parizu je Rusija po svobodi tiska blizu dna sveta (162. od 180). Spletna stran RSF je prav tako blokirana v Rusiji.

Věra Jourová, evropska komisarka za vrednote, je na X izjavila, da je ruska prepoved medijev nepotreben povračilen ukrep.

"Propagandni viri, ki jih financira Rusija in širijo dezinformacije kot del ruske vojaške strategije, niso enaki neodvisnim medijem. Demokracije to razumejo," je pripomnila.

Delite ta članek:

EU Reporter objavlja članke iz različnih zunanjih virov, ki izražajo širok razpon stališč. Stališča v teh člankih niso nujno stališča EU Reporterja.

Trendi